VITAMIN E I NJEGOVA KORISNA SVOJSTVA
03 srp 2017

VITAMIN E I NJEGOVA KORISNA SVOJSTVA

Vitamin E je odličan za zdravlje i ljepotu, bilo da se konzumira ili nanosi na kožu. Ima moćna antioksidacijska svojstva i na taj način smanjuje razinu slobodnih radikala u tijelu. Što je veći broj istraživanja na temu vitamina E, to više spoznajemo njegova korisna svojstva.

Vitamin E pomaže u prevenciji srčanog i moždanog udara tako da smanjuje razinu štetnog (LDL) kolesterola koji povećava rizik od nastanka krvnih ugrušaka. Također, pomaže u prevenciji grčeva u mišićima i kod sindroma nemirnih nogu.

Smanjuje rizik od nastanka nekih vrsta raka tako što štiti stanice DNA od oštećenja koja mogu uzrokovati nastanak kancerogenih stanica. Također, usporava širenje stanica raka i jača imunološki sustav.

Smanjuje oštećenja plućnog tkiva uzrokovana zagađenjem. Smanjuje štetno djelovanje zagađivača kao što je dušikov oksid.

Vitamin E pomaže u kontroli razine šećera u krvi, što može dijabetičarima olakšati život. Pospješuje razgradnju glukoze i povećava osjetljivost tijela na inzulin.

Ublažava simptome menopauze, naročito valove vrućine. Vitamin E također pomaže u regulaciji reproduktivnih hormona, pospješuje pokretljivost spermija i ublažava simptome fibrocistične bolesti dojke. Iako nije poznat točan način djelovanja, brojna istraživanja su pokazala da je uistinu djelotvoran.

Pomaže u prevenciji oštećenja vida, nastanka katarakte i makularne degeneracije. Također pomaže u razvoju vida kod prijevremeno rođenih beba.

Smanjuje upale u tijelu i ublažava bolove uzrokovane artritisom. Također može ublažiti bolove u mišićima uzrokovane vježbanjem.

Ubrzava proces zacjeljivanja rana i smanjuje rizik od nastanka ožiljaka. Također pomaže u prevenciji oštećenja kože i prijevremenog nastanka znakova starenja.

Pomaže u ublažavanju simptoma nekih kožnih bolesti, kao što su psorijaza, ekcem ili akne. Također može pomoći u tretiranju jako suhe kože.

Vaš cilj treba biti svaki dan zadovoljiti dnevnu potrebu tijela za vitaminom E. S obzirom na to da ga sadrže brojne namirnice, to ne bi trebalo biti teško.

Jedite:

  • orašaste plodove i sjemenke
  • avokado
  • žutanjke
  • pšenične klice
  • tamno zeleno lisnato povrće
  • masline
  • zelenu papriku baburu
  • rajčice
  • bundevu
  • kivi
  • papaju
  • mango

 

Stručnjaci vjeruju da je dnevno potrebno unijeti najmanje 200mg E vitamina. Maksimalna dnevna doza je 1000mg jer sve iznad toga može ugroziti zdravstveno stanje cjelokupnog organizma.

Uzimanje suplemenata vitamina E se naročito preporuča sljedećim osobama:

  • koje puše i prekomjerno konzumiraju alkohol
  • koje ne unose adekvatnu količinu masti u tijelu
  • koje žive na zagađenom području
  • koji pate od kroničnog stresa
  • koje intenzivno vježbaju
  • koje u svojoj obitelji imaju slučajeve srčanih bolesti ili raka.

Izvor: Sportska prehrana / Zvonimir Šatalić, Maroje Sorić, Marieta Mišigoj-Duraković