Kako ubrzati metabolizam?
09 svi 2018

Kako ubrzati metabolizam?

Prije nego dam ikakav savjet, možda da osvježim ideju zašto bismo uopće poželjeli imati brži metabolizam? Za taj dio priče najjednostavnije nam je zaviriti malo u svijet prirode oko nas i zornije vidjeti što se događa sa sisavcima, u koje i sami spadamo, približavanjem hladnijih dana. Svi redom tada spontano usporavaju svoj metabolizam pohranjujući višak energije u masnim naslagama. Gdje se one nalaze, na žalost i sami znamo. Zbog toga jesen i zima nisu najsretnije rješenje za onoga tko želi tijekom cijele godine imati vidljive pločice na trbuhu.
Stvar se uvelike mijenja dolaskom proljeća, pa je odluka o dodatnom ubzavanju metabolizma i prirodno potpomognuta temperaturnim promjenama.

Postoji  nekoliko učinkovitih klasičnih načina kako pokrenuti i ubrzati metabolizam u danima koji nam donose sve više toplog vemena i kratkih rukava. Odlično je usto što su ti zahvati gotovo besplatni.

Jedan od od njih je dodatna fizička aktivnost na otvorenom. Iako ste se možda tijekom hladnijih dana i bavili nekim sportom, išli u teretanu, na fitness, pilates i sl., dodatnih 35-45 min umjerenog do brzog hoda na otvorenom dnevno barem 3x tjedno pokrenut će za manje od mjesec dana i one najustajalije metabolizme. Ovo je osnova uvođenja aerobne aktivnosti u dnevnu rutinu.

Drugi bi vrlo učinkovit način mogao biti sljedeći; kroz budan dio dana pokušajte čim preciznije možete raširiti 5-6 manjih do umjerenih cjelovitih obroka, a to znači neka svaki od njih sadrži dovoljno bjelančevina, kompleksnih ugljikohidrata, vlakana i kvalitetnih masnoća.

Nadovezujući se na prethodni pasus - u odnosu na dosadašnje navike povećajte za određeni postotak namirnice bogate proteinima (bjelančevinama), pošto za njihovo sagorijevanje i pravilno iskorištavanje tijelo troši nešto više kcal zamjenjujući ih za ''originalne'' energijske izvore (ugljikohidrati i masnoće). Ne svodite na nulu unos ova dva posljednja nutrijenta jer ćete vrlo brzo osjetiti manjak energije, bezvoljnost, glad te usporavanje metabolizma.

Sljedeći vrlo jeftin i jednostavan pristup je povećanje količine tekućine (vode) na dnevnom meniju. Osim što čisti organizam izvana i iznutra te pomaže u transportu hranjivih tvari, ujedno ga i hidrira uslijed pojačnog znojenja izazvanog toplijim vremenom i dodatnim fizičkim aktivnostima. Hladna voda ili neki drugi napitak, npr. zeleni čaj bez dodanog šećera potaknut će još više izgaranje kalorija zbog potrebe da tijelo zagrije tekućinu na tjelesnu temperaturu.

Dodavanje zelenog/crnog čaja ili kave u dnevnu rutinu, a u službi ubrzavanja metabolizma, također je dobrodošlo. Pokušajte 20-30 min prije aerobne ili anaerobne aktivnosti popiti 2 manje ili jednu veću šalicu crne kave. Ta količina sadržavat će dovoljno kofeina (cca 150-200 mg) koji su dovoljni pokrenuti centralni nervni sustav (CNS) i metabolizam za određeni postotak da unaprijede izvedbu. Nakon 3-4 tjedna takvog stimuliranja kofeinom prijeđite na crni/zeleni čaj i u potpunosti izbacite kofein. Tein iz ovih čajeva dat će sličan učinak kao i kofein. Svaka sljedeća 3-4 tjedna ponavljajte ovaj ritam izmjene.  Ne pokušavajte ih kombinirati u istom danu (kofein i tein) tražeći od njih sinergijske efekte. Bit će učinkovitiji na prethodno opisan način. Btw, sjedenje na špici i ispijanje kave ne donosi išta – vi i dalje vrtite palčeve i niste se pomakli s mjesta.

Da ne zaboravim za kraj, uz vodu i obično kretanje uokolo koje nas u zbroju košta oko nula kn, najbitiji ''dodatak'' za ubrzavanje metabolizma je zdrav, dubok, neprekinut i dovoljno dugačak san. Nema ništa učinkovitije i jeftinije od ove tri komponente. Sve ostalo su nadgradnje i dodatci koji su u službi ispomoći.

Dražen Vrbančić (V-Shapedbody Team)